`
zrelaksowana klientka salonu kosmetycznego w trakcie zabiegu na twarz wykonywanego przez specjalistkę

Jak budować przywiązanie klienta do salonu kosmetycznego? O znaczeniu ofert promocyjnych w Twoim gabinecie

05 marzec 2024

Siłą każdego gabinetu kosmetycznego jest nie tylko jego oferta zabiegowa czy stosowane, markowe kosmetyki – to, przede wszystkim, grono stałych klientów. Nie da się w końcu ukryć, że nawet najlepiej wyposażony salon, z bogatą listą zabiegów, nie będzie w stanie funkcjonować bez osób zainteresowanych korzystanie z jego usług. Jak zatem budować trwałe przywiązanie klienta do salonu kosmetycznego?

Oferta zabiegowa salonu kosmetycznego

Z całą pewnością to właśnie oferta zabiegowa salonu kosmetycznego stanowi główny czynniki wpływający na wybór przez klienta tego konkretnego gabinetu. Jak można wykorzystać to do poszerzania grona klientów i zachęcania ich do regularnego korzystania z oferty?

Bogata oferta usługowa nie oznacza, że w jednym gabinecie muszą być przeprowadzane wszystkie lub większość typowych zabiegów kosmetologicznych. Oczywiście, jeżeli warunki i możliwości na to pozwalają, warto wprowadzić różnorodną i rozbudowaną listę zabiegową. Można także skupić się na określonym sektorze profesjonalnej obsługi kosmetycznej czy z zakresu medycyny estetycznej i zadbać o jego maksymalne rozbudowanie. W taki sposób można przyciągnąć i zatrzymać w gronie klientów osoby albo zainteresowane dbaniem o konkretny obszar ciała (czyli szukających salonu oferującego kompleksową pielęgnację twarzy i/lub ciała czy też profesjonalne usługi pedicure i manicure) czy też klientów, którzy cenią możliwość poddania się szerokiej, ogólnej terapii kosmetycznej w jednym miejscu. Istotne jest przy tym, by nie zapominać o jakości i wysokim standardzie pracy z klientem.

W tym miejscu warto więc zaznaczyć, że oferowana gama zabiegów zawsze powinna być realizowana przez odpowiednio wykwalifikowanych specjalistów i, co jest równie ważne, z wykorzystaniem nowoczesnej aparatury kosmetologicznej. A w obecnych czasach, dzięki opcjom takim, jak finansowanie urządzeń kosmetycznych, wprowadzenie do swojego salonu nowoczesnego wyposażenia jest prostsze niż kiedykolwiek.

Promocje – czyli jak docenić klienta i zachęcić go do współpracy

Mówiąc o ofercie usługowej gabinetu kosmetycznego, nie można pominąć kolejnej ważnej kwestii – czyli różnego rodzaju promocji i rabatów.

Każdy salon może wprowadzić dowolnego rodzaju zniżki – chociażby w przypadku wykupienia pakietu zabiegów, z okazji świąt (Dzień Kobiet) czy też dla stałych klientów. Tego rodzaju akcje promocyjne mogą przynieść doskonałe wyniki, warunkiem ich powodzenia jest jednak odpowiednie rozreklamowanie promocji – chociażby w mediach społecznościowych.

Biorąc pod uwagę promocje w gabinecie kosmetycznym, możemy podkreślić także znaczenie voucherów upominkowych, czyli kart podarunkowych. Takie rozwiązanie może ułatwiać dotarcie do nowych klientów i da im szansę sprawdzenia salonu bez ponoszenia kosztów. Sprzedając tego rodzaju bony swoim obecnym klientom, ale właśnie w promocyjnych cenach, można szybko i skutecznie poszerzyć grono odbiorców.

Siła mediów społecznościowych w funkcjonowaniu salonu kosmetycznego

Prawdopodobnie nie trzeba nikogo przekonywać do tego, że media społecznościowe (SM, social media) odgrywają ogromną rolę w promocji każdego biznesu – a już na pewno salonów kosmetycznych. Czy ich prowadzenie jest jednak aż tak istotne?

Okazuje się, że tak – ponieważ każdego dnia potencjalna klientka lub klient salonu ogląda na swoich smartfonie rolki, posty, dostaje linki od znajomych czy szuka nowego salonu, by wykonać określony zabieg. Regularne uzupełnianie najważniejszy kanałów SM, ustawianie intrygujących opisów i popularnych hasztagów czy też wykorzystywanie panujących aktualnie trendów to sposób, by zachęcić nowych klientów do odwiedzenia gabinetu, ale też pokazanie, że jest to miejsce nowoczesne, będące „na bieżąco”, a więc i warte regularnego odwiedzania (do czego też zachęcać powinna regularna aktywność internetowa!). Do tego właśnie poprzez social media można informować klientów o bieżących akcjach promocyjnych.

Jakość i odpowiedni klimat – czyli co wystrój mówi o gabinecie

elegancki wystrój salonu kosmetycznego, utrzymany w harmonijnej kolorystyce i czystości

Jakość i odpowiedni klimat – czyli co wystrój mówi o gabinecie

W salonie kosmetycznym klient powinien czuć się trochę jak w domu – czyli swobodnie i komfortowo, ale też nieco „odświętnie”. Wizyta wiązać się musi z przyjemnymi odczuciami, wrażeniem luksusu. A takie odczucia, po części, zapewniają także takie elementy, jak wystrój poczekalni i samych gabinetów, jakość mebli, a nawet kolorystyka ścian czy wykończenie podłogi i sufitu. A już bezwzględnie, w każdym momencie, salon kosmetyczny powinien pozostawać schludny i czysty.

Aranżację wnętrz warto co pewien czas odświeżać – zarówno po to, by nadać pomieszczeniom nowy wygląd, ale też w celu wzbudzania w klientach ciągłego zainteresowania.

Blog

Popularne wpisy

Chcesz zadać nam pytanie
lub zamówić pokaz?


Artemis

Strona internetowa przeznaczona dla użytkowników posiadających formalne wykształcenie w dziedzinie ochrony zdrowia lub medycyny oraz dla przedsiębiorców zainteresowanych ofertą Artemis Beauty Equipment Polska w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą.

Oświadczam, że:


© 2024 Artemis Beauty Equipment Polska
Realizacja:  magnis.pl

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Wyrażam zgodę na